Olimpiada Lingwistyki Matematycznej jest jedynym ogólnopolskim konkursem lingwistycznym. Stanowi eliminacje do zawodów międzynarodowej olimpiady lingwistycznej, które odbywają się od 2003 roku. Polacy biorą w nich udział od II edycji. W olimpiadzie nie jest wymagana znajomość języków obcych ani wiedza z językoznawstwa. Liczy się analityczne i logiczne myślenie, umiejętność wyciągania wniosków na podstawie danych przesłanek dotyczących egzotycznych lub sztucznych języków.
Olimpiada Lingwistyki Matematycznej (XXIV)
Konkurs o Laur Hugona (XIV)
Konkurs jest bardzo ciekawy ze względu na nietypową formułę finału, w którym rozwiązywane są praktyczne interdyscyplinarne problemy. Ich geneza ściśle wiąże się z osobą bohatera konkursu. Konkurs rozwija twórcze myślenie, łączy wiedzę z zakresu różnych przedmiotów szkolnych, integruje uczniów i przybliża sylwetkę i osiągnięcia Hugona Steinhausa.
Mistrzostwa Dolnego Śląska w Sudoku (XII)
Zawody odbyły się w 2012 roku po raz pierwszy w trybie pilotażowym. Zwycięzcy kategorii GIM, LO i DOROŚLI wzięli udział (z dużym powodzeniem) w Mistrzostwach Polski w Sudoku z pominięciem eliminacji. Do Mistrzostw można się przygotować, rozwiązując zadania typu "sudoku" zamieszczane w prasie lub internecie. Można też skorzystać z zadań treningowych zamieszczonych na stronie domowej zawodów.
Escape Games we Wrocławiu
Gra typu escape game odbywa się w realnym otoczeniu i polega na wydostaniu się w określonym czasie z zamkniętego pokoju poprzez odnalezienie ukrytego klucza do drzwi. Pokój pełen jest tajemniczych przedmiotów, wśród których są ukryte klucze, zagadki i różne pozornie bezużyteczne przedmioty, pozwalające otwierać kolejne szyfrowe zamki, które prowadzą do następnych kluczy, wskazówek lub tajemniczych przedmiotów, które z kolei mogą się przydać do rozwiązania nowych zadań. Należy tylko pamiętać, że czas ucieka nieubłaganie.
KOnkurs MAtematyczny KOMA (XIX)
Konkurs ma niespotykaną formę. Nie korzysta z wcześniejszej wiedzy, dzięki czemu jest adresowany nie tylko do najlepszych matematyków, ale do wszystkich uczniów o dużym potencjale intelektualnym. Ważna jest w nim umiejętność słuchania i przetwarzania informacji. Dużą trudność stanowi sensowne robienie notatek i posługiwanie się nimi. Wykłady finałowe często dotyczą tego samego zagadnienia dla wszystkich poziomów edukacyjnych, co czyni niezwykle ciekawą analizę wyników.